پادکست 2: انتخاب بازار مناسب
انتخاب بازار مناسب
سلام من حسین درستعمل هستم ، مدرس و کارشناس صنعت بیمه.
توی این فایل صوتی قراره در مورد انتخاب بازار مناسب صحبت کنیم.
یکی از دلایل موفقیت در فروش ، انتخاب بازار مناسبه.روشها و دلایل مختلفی برای انتخاب بازار مناسب وجود داره.یکی از این دلایل ، میزان توانمندیه افراد اون بازار توی پرداخت حق بیمست.
این یعنی افراد حاضر توی اون بازار ، الان میتونن حق بیمه مورد نظر رو پرداخت کنن و سالهای آینده هم میتونن پرداخت رو ادامه بدن یا نه.
خب ، اگر دور و برمون رو نگاه کنیم ، مشاغلی رو میبینیم که فصلی هستن ، مشاغلی هستن که توی ماههای خاصی از سال درآمدشون بیشتره ، پس میشه توی اون ماه ، روی اون مشاغل برای خرید بیمه با مبالغ بالاتر ، حساب کرد.
چند تا مثال میزنم براتون :
– الان که تابستونه ، تعمیر کارای کولر درآمد به مراتب بیشتری دارن.
– توی فصل سرما ، نصاب و فروشندههای ایزوگام.
– قبل از عید ، فروشگاههای دکوراسیون منزل و مبلمان.
– فصل برداشت محصولات کشاورزی ، قطعا کشاورزا.
و غیره….
اگر یکم دقت کنیم ، میبینیم که در کنار فروش راحتتر ، میتونیم فروش با مبلغ بالاتری هم داشته باشیم.
حالا حتما میگی چجور با این بازار ها ارتباط بگیرم.
دوست من ، همکار عزیز ، خیلی راحت و با استفاده از تکنولوژی. میتونید شماره افراد حاضر توی این بازارها رو از برنامههایی مثل دیوار ، شیپور ، گوگل ، اینستاگرام و … بدست بیاری.
ببین دوست من ، محصول لوکسی داری ، بازار هست پس بهونه رو کنار بزار و شروع کن.
باز هم لازم میدونم چند تا نکته رو یادآوری کنم :
۱- قبل از جلسه مذاکره ، تمام ذهنیات و قضاوتها از مشتری رو دور بریزید. ( اینجوری با ذهن بازتری مشاوره میدی )
۲- از دادن رقم بالای حق بیمه واهمه نداشته باشید. ( اینجوری امکان کم کردن حق بیمه هست ، ولی اگر مبلغ شروع حق بیمه رو کم بگی ، بالا بردنش سخت تره ، ضمنا ، کالای لوکس ، همیشه قیمت بالاتری داره ، اینو یادت نره )
۳- توی جلسه مشاوره کمتر حرف بزن و بیشتر گوش کن .( اینجوری از بین صحبتهای مشتری ، میتونی نیازهاش رو پیدا کنی و بر اساس اون محصولت رو ارایه کنی)
برات آرزوی موفقیت میکنم ، خوشحال میشم توی فروشهای فوقالعادت منم شریک خوشحالیت باشم.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
پادکست 1: راهکارهای غلبه بر بی انگیزگی
دیدگاه ها بسته شده است
امکان ارسال نظر وجود ندارد.